Köpvillkor
Klaviaturstockholm.se drivs av Klaviatur i Stockholm AB org.nr 556766-6960. För frågor och support ring oss på 08-612 60 60 eller maila till kontakt@klaviaturstockholm.se.
För att handla på klaviaturstockholm.se måste du ha fyllt 18 år. Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar från personer som uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar.
Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för skrivfel, leverantörers prishöjningar och lagerhållning, ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning. Efter att en beställning bekräftats kan pris endast ändras på grund av omständigheter som vi inte rår över (tex krig, naturkatastrofer m.m) samt vid uppenbara felaktigheter i det angivna priset.
Leveranstid
Leveranstiden är vanligtvis en till fem arbetsdagar från beställningstillfället. Produkter som måste beställas tar ytterligare någon eller några dagar att leverera, du får alltid besked om en ungefärlig leveranstid via mail inom ett par dagar efter beställning. Förhandsbeställda produkter levereras när respektive produkt är släppt, se eventuellt releasedatum på produktsidan.
Bekräftelse
När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse per e-post med information om din order. Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuell kontakt med oss.
Betalningsalternativ
Hos oss betalar du varan genom att betala med kort, Swish eller via faktura. Sedan väljer du om du vill hämta varan i butiken eller få den hemskickad.
Frakt
En kostnad för frakt tillkommer med 79 kr per order, oavsett antal varor i ordern eller om den delas upp i flera försändelser av oss. Handlar du för över 2000 kr vid ett tillfälle får du fri frakt på ordern. Ett antal artiklar undantas från fri frakt p g a skrymmande mått när de köps separat. T.ex stativ och pedalställ till digitalpianon och olika fodral till instrument. Större instrument som digitalpianon, flyglar etc. som inte kan levereras till ombud omfattas inte av fri frakt utan levereras till din adress till en kostnad av 299:-.
Outlöst försändelse
För försändelser som inte lösts ut utan gått i retur till Klaviatur i Stockholm debiteras en avgift om 490:- för att täcka Klaviatur i Stockholms transport- och administrationskostnader. Har du ångrat köpet under tiden du väntar på din beställning måste du meddela detta så snart som möjligt. Du måste dock hämta ut produkten och därefter ansöka om retur. Om paketet kommer i retur till Klaviatur i Stockholms utan att du som kund först löst ut det debiteras du som kund 490:-.
Transport
Om varan skadas eller kommer bort under transporten är Klaviatur i Stockholms betalningsansvarig. Du måste dock meddela vår kundservice inom 14 dagar. Om varan skadas eller kommer bort då du returnerar den är du betalningsansvarig.
Ångerrätt
Som kund hos Klaviatur i Stockholms har du rätt att ångra ett köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan. Gäller ej specialbeställningar, samt dataprogram, hörlurar och munspel om förseglingen är bruten. Meddelande om retur ska skickas senast 14 dagar från mottagandet av varan. Kontakta alltid oss per mail eller telefon innan du returnerar varan.
För att godkänna returen av varan skall den returnerade varan vara i oförändrat skick, i annat fall kan du komma att behöva ersätta oss för varans eventuella värdeminskning i den mån varan hanterats i en större omfattning än vad som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion. Varan ska förpackas i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong. Returnera varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan, fram och baksida). Glöm inte att fylla i orsak till returen på fakturans baksida (ej obligatoriskt).
Du måste själv bekosta returporto. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Returen skall skickas till Klaviatur i Stockholms, Rådmansgatan 39B, 113 58 Stockholm men inte via ombud, returer skickade till ombud hämtas inte ut och går i retur till avsändare. Om du önskar skickar vi en fraktlapp och debiterar sedan den faktiska fraktkostnaden (olika beroende på hur stor och tung försändelsen blir) genom att dra ifrån fraktkostnaden innan vi returnerar dina pengar för den returnerade varan/varorna. Spara ditt inlämningskvitto – tänk på att du ansvarar för returförsändelsen!
Fel vid leverans
Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta oss så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar. Vi tar emot felanmälan och sänder dig en returetikett. Skicka tillbaka varan i det skick den mottogs, åtföljd av en skade- eller felanmälan, så får du en felfri/rätt vara utan kostnad.
Fel under garantitiden
Vi garanterar att de varor du beställt är fria från tillverkningsfel under ett år, eller under den garantiperiod som gäller för din produkt, från leverans. Om din vara skulle sluta fungera under garantitiden skickas den vanligtvis till en serviceverkstad för reparation Klaviatur i Stockholms har ingen egen verkstad för garantirep utan vi använder oss av tillverkarens auktoriserade serviceverkstäder. Vid service tar du kontakt med vår oss via kontaktformuläret på sajten. Vi ger dig instruktioner om hur du går till väga för att skicka varan på reparation. Observera att tillverkaren har upp till tre försök att reparera produkten innan de är skyldiga att byta ut den.
Reklamation
Meddelande om fel på vara måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde ha upptäckt, felet. Reklamationsrätten för en vara upphör under alla omständigheter efter 3 år.
Lagval
Tvist enligt dessa villkor skall avgöras enligt svensk lag.
Klaviatur i Stockholms följer Konsumentverkets rekommendationer.