Öppettider:
Mån-fre 11-18, lör 11-15, sön stängt. 6 juni stängt (Nationaldagen)
 
Tel. 08-6126060 
Produkter
    Filters
    Inställningar
    Sök

    Leverans, frakt och returer

    Leveranstid

    Vi försöker alltid leverera din beställning så snabbt som möjligt. Alla produkter på vår hemsida har en beräknad leveranstid angiven i antal arbetsdagar (helgdagar räknas ej). Om denna inte skulle stämma kontaktar vi dig med en ny leveranstid. Har vi en vara i lager skickar vi den normalt samma dag eller dagen efter. Om du beställer flera produkter försöker vi samleverera dessa i så hög grad som möjligt.

    Fraktsätt

    När du handlar hos oss levereras dina varor säkert med DHL. För att spara på miljön försöker vi samskicka i så stor utsträckning som möjligt. Paket upp till 20 kg skickas till ditt närmaste DHL Service Point utlämningsställe, och paket över 20 kg skickas till din närmaste DHL-terminal. Du blir aviserad via SMS när din beställning finns att hämta. "DHL hemleverans" levereras till trottoaren och bärs inte in. Produkter märkta med "Nedladdningsbar" levereras elektroniskt till dig via epost till den adress du anger vid betalning.

    Fraktavgift

    Fri frakt vid beställningar över 2000 kronor med reservation för vissa pianomodeller som kräver en professionell pianotransportfirma. På mindre beställningar tillkommer en fraktavgift på 79 kronor.

    Returer

    Vill du ångra ett köp kontaktar du oss via epost kontakt@klaviaturstockholm.se eller telefon 08-612 60 60. Du får sedan instruktioner via epost om hur du skall gå tillväga med din retur. Vi förbehåller oss rätten att vid retur av vara göra ett värdeminskningsavdrag om varans status har förändrats i sådan mån att den inte längre går att sälja till annan kund utan att göra avdrag på försäljningspriset.

    Vid retur ska varan förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande emballage och tillsammans med eventuella tillbehör. Tänk på att inte fästa några adresslappar direkt på originalförpackningen utan lägg originalkartongen i en annan kartong. Transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Observera att du som kund betalar returfrakten till oss, och kostnad för retur är beroende på vad det är för produkt som ska returneras. Vi återbetalar dig så fort som möjligt efter att vi tagit emot returen och kontrollerat dess status. Återbetalning sker alltid till det ursprungliga betalsättet.